Борис Праматаров, Борислава Караджова, Диляна Елшишка
|Борис Праматаров (*1989) e български художник, живеещ в Белгия. Бакалавър по специалност „Книга и печатна графика“ в НХА, гр. София и магистър по графичен дизайн в Кралската академия за изкуства, Гент. Специализирал е илюстрация в Дуксунг в Сеул и Висшето училище за изящни изкуства „Синт Лукас“, Гент. Има няколко самостоятелни изложби в София, Брюксел и Белград. Автор на арткнигите: „Наблюдателят“ (2016, Марсилия), „Амигдала“ (2013, Париж), „Допелгенгер“ (2013, София), „Моите демони“ (2012, София) и др. Първият му анимационен филм „Постиндъстриал“ (Компот колектив, 2015) е селектиран в конкурсните програми на Международния фестивал за анимационно кино в Анеси, Фестивала на Американския филмов институт в Лос Анджелис и др. Илюстрирал е за Ню Йорк Таймс, Стандарт (Белгия), Капитал (България) и други. През 2017 печели първа наградата на комикс фестивала Фумето в Швейцария.
Борислава или Borislava Willnevermadeit е илюстратор колкото от Шумен, толкова и от Националната художествена академия. Мила и грижовна е. Би нарисувала всичко за един бърз масаж или нещо сладко, особено в следобедните часове. Има навика в неделя да седи в офиса. Не защото е работохолик, а защото обича да рисува и там се съсредоточава. Обича да кара колело, но по-често е виждана да го бута.
Диляна Елшишка е родена в София през 1988 г. Завършва II Aнглийска Езикова Гимназия “Томас Джеферсън”, а през 2007 започва следването си в НХА, специалност “Книга и печатна графика” с ръководител доц. Регина Далкалъчева. Завършва магистърска степен “Илюстрация” в същата катедра като за защитна работа представя проектите си за пространствени книги “Insects” и “Dinosaurs”, изпълнени чрез лазерно изрязване. Темата на “Dinosaurs” е разработена за френското издателство “Grandir”, с което Диляна се среща на ежегодния Панаир на детската книга в Болоня, Италия. Въпреки, че издателството закупува правата, книгата остава неиздадена до момента.
Успоредно с обучението в НХА, Диляна започва работа като графичен дизайнер в издателство “HiEnd”, където в последствие става арт директор на списание “HiComm” до 2014г, когато се ражда синът и и тя се премества заедно със семейството си в Будапеща, където работи до сега като дизайнер на свободна практика.