Вижсайт за Биенале на българската илюстрация 2020

Представяме: Моника Писарова – МОПИ

fbt

Юли… време е за море, почивка и четене на плажа, затова този месец ще посветим на кориците и техните създатели.

Моника Писарова – МОПИ

Образование: Средно специално образование – Рекламна графика (СХУ за Пи „Св. Лука“); Бакалавърска степен: Приложна графика (НБУ); Магистърска степен: Плакат и визуална комуникация (НХА).

Професионален опит: От 2008 г. работя в сферата на дизайна, а от края на 2009 г. и на илюстрацията и книгоиздаването. През 2016 г. се включих в създаването на Kontur Creative, където развихряме безграничния си творчески потенциал.

Изложби/проекти/награди: Извън контурите – изложба на авторски корици от Kontur Creative

Какво всъщност означава да правиш корици? Разкажи ни за твоя процес. Правейки корица искам да разкажа книгата, без обаче да издавам всичко. Целта ми е да създам визуална загадка, която читателят да разкрива, докато чете книгата. Работният ми процес започва с прочитането на книгата. Докато чета набелязвам моменти, които са ми направили впечатление – ситуация, описателност и др. Следва анализ и нахвърляне на идеи. Когато се спра на една, започва практическата част – рисуването.

Корицата илюстрация ли е? За мен даже е по-скоро плакат. Чрез плакатното илюстриране, можеш по един много деликатен и изтънчен начин да вплетеш различни елементи, създавайки визуална загадка. Корицата не трябва да е просто една красива или информативна обложка. Тя трябва да е визуалното олицетворение на съдържанието в книгата.

Корица, на кое произведение си мечтаеш да създадеш? Нямам конкретно заглавие. Но бих искала да направя корица на книга на азиатски автор. Това би било предизвикателство – едно по-високо ниво на семплост с дълбочина.

Какво най-често хората НЕ знаят за корицата на една книга или за процеса на създаването ѝ? В практиката ми, хората най-често се изумяват, че чета книгата, за да направя корицата ѝ. По-широко разпространената практика е да се прочете анотацията и няколко ревюта, но за мен това не е достатъчно. За да може корицата да живее и пулсира, от нея трябва да се усеща душата на книгата.

Любими примери, които са те накарали да посегнеш към книга, заради корицата? За съжаление все още не съм си ги купила, но смятам скоро да поправя това: изданията на Харуки Мураками от издателство Vintage.

 

Website:

 

www.kontur.bg

https://www.behance.net/MoPi
http://pisunyak.com/ (все още е в процес на работа)

Facebook/Instagram/Twitter page:

https://www.facebook.com/MopiThePisunyak

https://www.instagram.com/pisunyak/

https://twitter.com/pisunyak

https://www.facebook.com/konturcreative/

https://www.instagram.com/konturcreative/

„Двор от мъгла и ярост”, Сара Дж. Маас – арт по книгата, 2017
„Влюбената Чери”, Кати Касиди – изд. Артлайн Студиос, 2013
“Bossman”, Ви Кийланд – проект за корица/арт по книгата, 2018
„Любовта ми подари”, сборник с разкази – изд.Сиела, 2016
„Саламбо”, Гюстав Флобер – изд.Сиела, 2017
“Emotions in line and color” – личен проект, 2018
„Царство на маслини и пепел”, Айлет Уолдман и Майкъл Шейбон – изд. Милениум, 2017
„Остани с мен”, Айобами Адебайо – изд. Orange Books, 2019
„Завръщане”, Яа Джаси – изд. Orange Books, 2018
“Anna’s Way”, Мануела Драганова – изд. Xlibris Publishing, 2018

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.